z ostatniej chwili
Uprzejmie informuję, iż począwszy od dnia 7 maja 2024 r. biuro ewidencji ludności czynne w godzinach od 730 do 1400. Kasa urzędu czynna: Wtorek: 8:00-12:00 Środa: 13:00-15:00 Czwartek: 8:00-12:00 Wpłaty dokonać można w każdej placówce BS Mszana Dolna – bez prowizji
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności

XVI Rajd Szkół Tischnerowskich

04/10/2016, dodał: Magda Polańska czytano: 4391 razy
W dniach 29 – 30 września 2016 roku siedmioro uczniów Zespołu Placówek Oświatowych w Mszanie Górnej wraz z opiekunem - Leszkiem Kamińskim - uczestniczyło w XVI Rajdzie Rodziny Szkół Tischnerowskich.

Ich organizatorem był  Zespół Szkół Ogólnokształcących  i Zawodowych w Limanowej.

Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy  około godziny 10.00 wyruszając  z Zalesia zielonym szlakiem na szczyt Mogielicy – informują uczestnicy rajdu. Chwilę wytchnienia mieliśmy obok krzyża partyzanckiego, postawionego ku czci 1 batalionu 1 pułku Strzelców Podhalańskich Armii Krajowej. Po następnej godzinie zmagań dotarliśmy pod szczyt Mogielicy. Podziwialiśmy przepiękne widoki i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie z pomysłodawcą przedsięwzięcia, Panem Kazimierzem Tischnerem. Odpoczęliśmy trochę, następnie ruszyliśmy w drogę powrotną. Nim się zorientowaliśmy, już czekaliśmy w Jurkowie na autobus, który miał zawieść nas na Gruszowiec, a z stamtąd udaliśmy się do Ośrodka Rekolekcyjnego na Śnieżnicy. Tam czekał na nas ciepły obiad. Następnie każda ze szkół przybyłych na rajd dokonała swojej prezentacji i przedstawiła wiersz lub piosenkę związaną z osobą ks. prof. Józefa Tischnera. Nikomu nie zabrakło sił na spotkanie z himalaistą oraz dyskotekę.

Następnego dnia, po śniadaniu i Mszy świętej, odbyło się podsumowanie XVI Rajdu w budynku „Ekonomika” w Limanowej. Każda z drużyn uczestnicząca w tym wydarzeniu otrzymała pamiątkowe zdjęcie oraz drobny upominek.