W klasach pierwszych Gimnazjum w Rabie Niżnej rusza e - Akademia Przyszłości !!
Koniec sierpnia 2010 r. był dla Gimnazjum nr 3 miesiącem wzmożonej prac związanej z przygotowaniem szkoły do wdrożenia Projektu e-Akademia Przyszłości. Na wyjazdowym szkoleniu w Warszawie nauczyciele zostali zapoznani z założeniami Projektu oraz metodami i narzędziami w nim wykorzystywanymi.
Program zajęć obejmował praktyczne ćwiczenia z zakresu wykorzystania platformy i jednostek e-learningowych oraz wykorzystania w procesie dydaktycznym przekazanej szkole w ramach projektu tablicy interaktywnej. Przedstawione zostały również sposoby aktywizacji uczniów poprzez udział w Szkolnych Grupach Wyrównawczych, Wirtualnych Kołach Naukowych. Omówiono wykorzystanie metody projektów w interdyscyplinarnych i środowiskowych projektach szkolnych.
e-Akademia Przyszłości to ponadregionalny program rozwijania kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych, technologii informacyjno – komunikacyjnych (ICT), języków obcych i przedsiębiorczości. Misją jego jest przygotowanie uczniów gimnazjum do funkcjonowania w społeczeństwie wiedzy i uczenia się przez całe życie. Projekt realizowany przez WSiP przy współudziale Partnera Combidata Poland Sp. z o.o., współfinansuje Unia Europejska w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego: Działanie 3.3. – Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.4. – Modernizacja treści i metod kształcenia.
Warsztaty e – Akademii były dla nauczycieli bardzo interesujące oraz uzupełniły ich wiedzę na temat nowoczesnych sposobów nauczania. Pozostało tylko wprowadzić je w życie i czekać na rezultaty. Czy e – learning sprawdzi się w Gimnazjum nr 3 im. Jana Pawła II w Rabie Niżnej? Na to pytanie pełną odpowiedź uzyskamy dopiero w 2013 roku, ale częściowe wyniki poznamy już w czerwcu 2011r. Mamy nadzieję, że będą wysokie, a nowe, atrakcyjne metody nauczania pomogą naszym uczniom w rozwoju ich zdolności i zapewnią im jak najlepsze funkcjonowanie w nowoczesnym społeczeństwie.
/D. Węgielska, S. Zając/