Sposób na dobre i trafne wykorzystanie Funduszy Unijnych
Jak w Lubomierskiej „Jedynce” chcą i potrafią wykorzystywać Fundusze Unijne.„Każde dziecko jest zdolne ma tylko inne predyspozycje”.
Howard Gardnem. Realizacja projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia Drogą do Wiedzy” w Szkole Podstawowej nr 1 im. św. Józefa w Lubomierzu
Pierwsze wiążące decyzje Szkoła podjęła już w październiku 2008 roku wyrażając zainteresowanie i chęć udziału w projekcie „Pierwsze uczniowskie doświadczenia Drogą do Wiedzy”.
Projekt ten współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i skierowany jest do uczniów klas pierwszych.
Najważniejsze efekty Projektu:
Uczeń:
• rozwija własny potencjał intelektualny,
• buduje motywację do nauki,
• rozwija inteligencje wymagające wsparcia,
• korzysta z bogatego zestawu środków dydaktycznych,
• dostaje szansę lepszego startu szkolnego,
• ma ciekawie zagospodarowany czas wolny.
Nauczyciel:
• wdraża najnowsze koncepcje pedagogiczne,
• lepiej poznaje swoich wychowanków.
Szkoła:
• otrzymuje bogaty zestaw środków dydaktycznych o wartości 8 000, 00 zł,
• uzyskuje lepsze efekty pracy.
Rodzice:
• poznają mocne i słabe strony swojego dziecka, dzięki temu mogą lepiej kierować jego rozwojem.
Środowisko lokalne:
• uzyskuje wsparcie dla edukacji zwiększające sukces edukacyjny dziecka.
W SP nr 1 w Lubomierzu pracę z uczniami klasy I biorącymi udział w tym Projekcie prowadzono od maja 2009 roku podczas zajęć obowiązkowych w ramach realizacji podstawy programowej. Od września uczniowie klasy II aktywnie uczestniczyli w zajęciach dodatkowych na których realizowano założenia Projektu. Dzięki bogatej ofercie unijnych środków i pomocy dydaktycznych, nowatorskim metodom i treściom kształcenia mieli oni możliwość rozwijania swoich zdolności, zainteresowań i umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych.
Efektem końcowym Projektu było zaprezentowanie dnia 16 grudnia 2009 roku przez uczniów swoich umiejętności. Z tej okazji gościliśmy w naszej szkole wielu zacnych gości.
Pani Dyrektor Jadwiga Baran – Stożek słowa serdecznego powitania i podziękowania za przybycie na to szczególne wydarzenie skierowała do pana Tadeusza Patality Wójta Gminy Mszana Dolna, licznie zgromadzonych rodziców, grona pedagogicznego i uczniów placówki. Szczególnymi słowami uznania i podziwu obdarowała głównych bohaterów przygotowanej prezentacji kończącej I etap realizacji Projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia Drogą do Wiedzy” tj. uczniów klasy II.
Pani Dyrektor odczytała również podziękowanie dla szkoły przesłane na jej ręce od starszego wizytatora Kuratorium Oświaty w Krakowie pana mgr Marka Twaroga: „ … Jeszcze raz gratuluję podjęcia realizacji projektu i nowatorskich metod nauczania, które sprawiają, że nauka staje się radością. Pani wychowawczyni, Krystynie Kolawie życzę wiele radości i satysfakcji z dostrzegania postępów swoich wychowanków.”
Uczniowie klasy II zaprezentowali poszczególne typy inteligencji na podstawie stworzonej przez siebie inscenizacji pt. „W tajemniczym lesie”. Przedstawienie zostało oparte na samodzielnie opracowanych: tekstach dla poszczególnych aktorów, melodiach i instrumentalizacjach piosenek. Wykorzystując również własnoręcznie wykonane pacynki, kukiełki, maski, kostiumy oraz piękną dekorację stworzyli kolorowy, baśniowy klimat przedstawienia. Trudno w tym miejscu nie wspomnieć o towarzyszących małym aktorom emocjach. Nie przeszkodziło im to jednak znakomicie wcielić się w postacie baśniowych bohaterów czego dowodem były gromkie brawa jakie otrzymali mali artyści po występie. Jako nagrodę po inscenizacji każdy uczeń otrzymał pacynkę „Myszkę”.
Następnie uczniowie wraz z wychowawcą p. Krystyną Kolawą uroczyście przekazali unijne pomoce dydaktyczne na ręce kolegów z klasy pierwszej i wychowawczyni p. Grażyny Dawiec, którzy jako następni rozpoczną realizację Projektu.
My już dziś zapraszamy na podsumowanie II etapu wdrażania Projektu, który będzie miał miejsce w czerwcu 2010 roku.
Dyrektor mgr Jadwiga Baran – Stożek
Wychowawca mgr Krystyna Kolawa