z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00 SPRAWY ZWIĄZANE Z EWIDENCJĄ LUDNOŚCI ORAZ Z DOWODAMI OSOBISTYMI ZAŁATWIANE SĄ W GODZINACH: PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA – OD 7:30 DO 15:00 CZWARTEK – OD 10:00 DO 17:30 PIĄTEK – OD 7:00 DO 14:30
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności


Dni przeciwko przemocy i agresji

10/12/2013, dodał: Maciej Liberda czytano: 2772 razy

W dniu 6. grudnia 2013 roku w Szkole Podstawowej Nr 1 Lubomierzu zakończyły się „Dni przeciwko przemocy i agresji” zorganizowane dla uczniów klas IV-VI.


Odkąd człowiek stanowi grupę społeczną pojawiają się konflikty. Dlatego też nieporozumienia wśród dzieci są rzeczą naturalną. Zadaniem nas dorosłych jest uczenie ich, aby sprawy wrażliwe rozwiązywać bez przemocy i agresji – relacjonuje organizator akcji.
Nie zawsze dzieci radzą sobie w trudnych sytuacjach. Często też brakuje im pozytywnych wzorców. Wsparcie dorosłych w kształtowaniu postaw i umiejętności w porozumiewaniu się stanowi matrycę nawyków, które później przenoszą w dorosłe życie. Duże zagrożenie, na które narażone jest każde dziecko w dzisiejszym świecie, niesie ze sobą Internet.
Celem akcji było: wsparcie dzieci w zakresie przeciwdziałania przemocy, promowanie skutecznych metod rozwiązywania konfliktów poprzez porozumiewanie się bez przemocy i agresji oraz wskazanie 10 zasad bezpieczeństwa w sieci. Podczas lekcji wychowawczych prowadzonych przez pedagoga szkolnego uczniowie mogli rozwijać świadomość swoich emocji, świadomość różnic interpersonalnych i międzykulturowych, umiejętność nawiązywania i budowania pozytywnych relacji, umiejętność skutecznego komunikowania się z rówieśnikami oraz umiejętność radzenia sobie ze stresem i codziennymi trudnościami.
Kolejnym etapem naszych działań był konkurs plastyczny, w którym uczniowie mogli popisać się swoimi zdolnościami i swoje odczucia „przelać” na papier. Konkurs cieszył się wielkim zainteresowaniem. Prace były bardzo ciekawe i oddawały sens przesłania. Trudo było wybrać najciekawszą z nich, dlatego też każda praca została nagrodzona.


Pedagog szkolny:
Jadwiga Borowiecka