Przez gry do matematyki
Jest to kolejne działanie w tej szkole prowadzące do popularyzacji matematyki oraz zainteresowania tym przedmiotem. Projekt dofinansowała Fundacja mBanku w ramach II edycji Programu mPotęga.
Znaleźliśmy się w gronie 68 realizatorów projektów adresowanych do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych –informują nauczyciele „królowej nauk” z Kasiny Wielkiej. Warto wspomnieć, że do konkursu nadesłano 880 wniosków dotyczących projektów dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
W projekcie wezmą udział uczniowie gimnazjum. Szczególnie zaangażowana będzie grupa 25 osób. Uczniowie ci będą brać udział w zajęciach prowadzonych przez nauczycieli matematyki, na których poznają różne gry strategiczne, strategiczno-losowe i dydaktyczne. Potem przyjdzie czas na kreatywną działalność uczniów – będą modyfikować poznane gry i tworzyć własne, które pomogą im oraz ich kolegom poznawać matematykę w niestandardowej, atrakcyjnej formie. Kolejnym działaniem będzie układanie zadań, zamieszczanie ich na edukacyjnej platformie e-learningowej Moodle pod kierunkiem nauczyciela informatyki i udostępnianie pozostałym gimnazjalistom oraz wyszukiwanie gier ułatwiających naukę matematyki w Internecie. Planowana jest też dwudniowa wycieczka do Niepołomic, Wieliczki i Krakowa, na której młodzież szukać będzie praktycznych zastosowań matematyki, a także turnieje i konkursy matematyczne z atrakcyjnymi nagrodami.
Zapraszamy do udziału w projekcie – zachęcają koordynatorzy projektu. Liczymy na zainteresowanie ze strony uczniów oraz ich rodziców.
Małgorzata Skowronek