z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00 SPRAWY ZWIĄZANE Z EWIDENCJĄ LUDNOŚCI ORAZ Z DOWODAMI OSOBISTYMI ZAŁATWIANE SĄ W GODZINACH: PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA – OD 7:30 DO 15:00 CZWARTEK – OD 10:00 DO 17:30 PIĄTEK – OD 7:00 DO 14:30
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności


PROJEKT SYSTEMOWY GOPS: „UWIERZ W SIEBIE”

23/10/2012, dodał: Maciej Liberda czytano: 1673 razy

Dobiega końca realizacja kolejnej edycji projektu systemowego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mszanie Dolnej pt. „Uwierz w siebie” –Program aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, który realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

W bieżącym roku w projekcie bierze udział 12 osób, które zostały zakwalifikowane do uczestnictwa po przeprowadzonej przez pracowników GOPS rekrutacji.
Jego realizacja odbywa się w kilku etapach.
Pierwszym etapem projektu było szkolenie z zakresu „Treningu kompetencji i umiejętności społecznych”, które odbyło się w kwietniu.
Miało ono na celu:
- przygotowanie klientów GOPS do podjęcia zwiększonej aktywności życiowej i zawodowej,
- dostarczenie wiedzy w zakresie: komunikacji interpersonalnej, asertywności, powstawania
konfliktów i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w życiu osobistym i pracy,
- dostarczenie wiedzy w zakresie analizy swoich mocnych i słabych stron oraz sposobów
wspierania siebie,
- nauczenie umiejętności dobrej komunikacji interpersonalnej,
- nauczenie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach (zmiany w życiu, stres,
krytyka),
- nauczenie umiejętności budowania własnego wizerunku i pozytywnego myślenia,
- dostarczenie wiedzy i umiejętności w zakresie bycia asertywnym.

 

Następnym etapem realizacji projektu był Kurs Zawodowy OPIEKUNKA DZIECIĘCA, obejmujący 120 godzin, na które składały się wykłady oraz zajęcia praktyczne. Okres jego realizacji przypadł na 14 maja - 5 czerwca.
Tematyka szkolenia obejmowała następujące zagadnienia:
-anatomia i fizjologia dziecka,
-opieka nad dzieckiem trudnym, nadpobudliwym, niepełnosprawnym,
-profilaktyka zdrowotna i prawidłowa dieta,
-psychologia rozwojowa wieku dziecięcego,
-psychologia wychowawcza,
-rola i zadania opiekunki dziecięcej – odpowiedzialność opiekunki,
-twórcze wychowanie dziecka,
-współpraca z rodzicami,
-zasady opieki pielęgnacyjnej i pierwszej pomocy przedmedycznej,
-najnowsze koncepcje pedagogiczne i psychologiczne wychowania małego dziecka.
W ramach zajęć praktycznych przeprowadzone zostały warsztaty pedagogiczne i aktywizacyjne. Uczestniczki realizowały różne formy zajęć z dziećmi od nauki do zabawy.
Przeprowadzone były również badania profilaktyczne mające na celu stwierdzenie możliwości wykonywania zawodu.
Trening pracy to kolejny etap działań skierowanych do beneficjentek ostatecznych projektu, który realizowany był w sierpniu br.
Celem treningu było zwiększenie aktywności zawodowej uczestniczek projektu, kształtowanie postaw samodzielności w funkcjonowaniu na rynku pracy oraz ukierunkowanie na identyfikację własnych zasobów i deficytów, a także potrzeb zawodowych.
Uczestniczące w szkoleniu osoby pozyskały wiedzę z zakresu komunikacji interpersonalnej, umiejętności planowania i realizacji planu poszukiwania pracy, umiejętności redagowania dokumentacji aplikacyjnej i prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.
Wszystkie uczestniczki projektu objęte były ponadto wsparciem finansowym umożliwiającym podejmowanie działań aktywizujących, a także pracą socjalną realizowaną przez pracowników socjalnych, którzy z każdą z beneficjentek projektu zawierali kontrakty socjalne i czuwali na ich realizacją.
Mamy nadzieję, że zdobyta wiedza i umiejętności umożliwią uczestniczkom biorącym udział w projekcie aktywne wejście na rynek pracy, pozwolą wzmocnić wiarę we własne siły, nabrać pewności siebie, a przede wszystkim podnieść świadomość korzyści płynących z kształcenia i aktywności zawodowej.

 


red. Beata Farganus
Koordynator projektu