eTwinning - projekt europejski w Szkole Podstawowej nr 3 w Kasince Małej
Jego głównym celem było rozwijanie czytelnictwa i zainteresowań czytelniczych wśród dzieci i młodzieży, a także poszukiwanie nowych, atrakcyjnych form promocji czytelnictwa.
Program zachęcał do wykorzystywania technologii informacyjno - komunikacyjnych. Uczniowie i nauczyciele szkoły wykorzystali Internet do wymiany informacji, materiałów edukacyjnych i doskonalenia umiejętności językowych, poznali kraje partnerów projektu, miasta, szkolne obyczaje i tradycje jego uczestników. Dodatkowo uczyli się tolerancji oraz zdobyli ciekawe, podane w atrakcyjny sposób, informacje o mieszkańcach Europy. Wspólne działania szkół motywowały do nauki i otwarcia na Europę.
Kasinczańscy uczniowie zdobyli dodatkową motywację do uczenia się i ciągłego doskonalenia języka angielskiego. Zobaczyli, w jaki sposób można wykorzystywać nowoczesne narzędzia do nawiązywania kontaktów i dokumentowania swojej pracy.
W październiku ub. r. zapoznali się z projektem, stworzyli swoje logo do tego przedsięwzięcia,
umieścili je na wspólnym padlecie (obok logotypów wykonanych przez uczniów z innych krajów). W grudniu ich zadaniem było czytanie książki w języku angielskim. Potem „spotkali się” za pośrednictwem platformy zoom z wszystkimi partnerami, wspólnie czytali książkę i przystąpili do quizu dotyczącego jej treści.
W tym miejscu przygoda z czytaniem w języku angielskim nabrała tempa: każdy uczeń pobrał na swój telefon aplikację ReadAlong. Na niej codziennie przez 10 min. miał rozwijać umiejętność czytania - informuje szkolna koordynatorka akcji. Następnie rozpoczęły się prace nad napisaniem książki, wspólnie z zagranicznymi partnerami. Każda szkoła miała za zadanie napisać kilka stron, stworzyć ilustracje oraz dodać nagranie z poprawną wymową. To była wspaniała zabawa! Nasi uczniowie czekali na efekt wspólnej pracy z wielką niecierpliwością… Jednak to nie wszystko, następnym krokiem było napisanie wspólnego wiersza promującego czytelnictwo oraz naukę języka angielskiego i nagranie krótkich filmików z każdym wersem, dzięki czemu powstał wspaniały wiersz stworzony przez uczniów z różnych krajów, była to praca grupowa, pomimo wielu tysięcy kilometrów dzielących nas, uczestników projektu.
Partnerami projektu byli:
- Binnur AKŞİT, Derbent Ata Primary School, TURCJA
- Elena PENALBA, CEIP Mare de Déu del Socorro, HISZPANIA
- Gamze ASLANTÜRK, Sabri Kahvecioğlu Primary School, TURCJA
- Gülseren Tuğçe BATMAZ, Amasya Atatürk Primary School, TURCJA
- Gül Solmaz AYDOĞAN, İnönü Primary School, TURCJA
- İlkay KURU, Sivrihisar Atatürk Primary School, TURCJA
- İrem TOPALOĞLU, İznik Boyalıca Primary School, TURCJA
- Jülide HANSU, Hacıkura Primary School, TURCJA
- Mahmut KARACA, Antalya Yeniköy Secondary School, TURCJA
- Mine İlhan YAZICI, Şehit Er Müslim Zengin Primary School, TURCJA
- Nurcan ÖZDEMİR, Şehit Ali İhsan Aydın Primary School, TURCJA
Efekty działań:
- Książka stworzona wspólnie przez wszystkich uczestników projektu https://www.storyjumper.com/book/showframe/105628306/untitled?fbclid=IwAR23OyBbIO5SK8os2BN36q3mxYUveLZ8SYTm_hO9KdarRMqYrOqbcjSPdq8#
- R.E.A.D. eTwinning Acrostic Poem https://www.youtube.com/watch?v=7E6kE2jPD1U
- Wystawa projektu https://www.emaze.com/@AOTQZWFWZ/read
- Logo projektu https://www.ourboox.com/books/r-e-a-d-posters/ https://padlet.com/ntio/readlogos
- Ewaluacja https://padlet.com/mutlu_2009/xyc1hvnny6jwz84w?fbclid=IwAR0I45x0Ehrz0tigmTeMYPPEKi7KHcEMBRJpOusN2gwADSR4A1fWX58ZAvQ
Realizacja tego projektu spowodowała znaczną poprawę nawyków czytelniczych naszych uczniów, umiejętności korzystania przez nich z narzędzi internetowych oraz technologii informacyjno - komunikacyjnych, wyrażania siebie i prezentacji, a także umiejętności językowych poszczególnych jego uczestników – podkreśla dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 w Kasince Małej.
Anna Kawula