z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00 SPRAWY ZWIĄZANE Z EWIDENCJĄ LUDNOŚCI ORAZ Z DOWODAMI OSOBISTYMI ZAŁATWIANE SĄ W GODZINACH: PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA – OD 7:30 DO 15:00 CZWARTEK – OD 10:00 DO 17:30 PIĄTEK – OD 7:00 DO 14:30
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności


„Czy w sieci jesteśmy anonimowi?”, czyli filozoficzna debata o hejcie

25/10/2023, dodał: Magda Polańska czytano: 1364 razy
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Glisnem wzięli udział w szkolnej debacie, która dotyczyła bardzo ważnego tematu: „HEJTU”.

Do studia telewizyjnego zaaranżowanego w szkolnej sali pod Luboniem Wielkim zaproszono znamienitych gości: Profesora Eugeniusza Mędralę – utytułowanego badacza ludzkich przemyśleń, Profesor Zofię Filo – obrończynię ginącej mądrości, Profesora Edgara Przemyślto – słynnego propagatora wolności słowa oraz Profesor Kunegundę Gąsienicę-Korboc – znawczynię hejtu ludowego. Debatę przeprowadziła pani redaktor Helena Podajdalej.

W telewizyjnym studio nie zabrakło emocji. Zaproszeni goście burzliwie dyskutowali o „hejcie” w codziennym życiu człowieka. Poruszono etymologię słowa „hejt”, jego historię i rolę jaką odegra w przyszłości.

„Hejt” bez wątpienia staje się istotnym elementem życia społecznego i coraz częściej jest on celem badań naukowców – przyczynek do tej niecodziennej lekcji wyjawia jej organizatorka. Jest to niepodważalny dowód podkreślający fakt, że debata wokół „hejtu” jest aktualna, otwarta i wciąż niewyczerpana. Rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że uwaga przeciętnego człowieka zaczyna skupiać się na życiu, które dzieje się poza zasięgiem tzw. realu.

Wirtualna rzeczywistość jest mniej wirtualna niż nam się wydaje – czy się nam to podoba, czy też nie – dodaje nauczycielka z Glisnego. Należy pamiętać, że nie mamy wpływu na zmiany, które dotykają nas na tak szeroką skalę, jednak mamy wpływ na to co z tymi zmianami robimy. Warto się nad tym pochylić i zastanowić, co w rzeczywistości Internetu robimy my sami i co robią tam nasze dzieci. Nie bójmy się poznawać wirtualnego życia i nie przestawajmy uczyć siebie i dzieci jak powinniśmy się w nim zachowywać.

Zofia Kościelniak