Informacja dla mieszkańców Gminy Mszana Dolna
Raport obejmuje podsumowanie działalności Wójta w roku 2023, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał Rady Gminy Mszana Dolna.
Rada Gminy rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi. Nad przedstawionym raportem przeprowadza się debatę, w której mogą zabierać głos mieszkańcy Gminy.
Zgodnie z art. 28 aa ust. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz. 609) mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady Gminy Mszana Dolna pisemne zgłoszenie poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który została zwołana sesja, podczas której ma być przedstawiony raport. Mieszkańcy są dopuszczeni do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, a Rada może postanowić o zwiększeniu tej liczby.
Sesja, na której zostanie przedstawiony Raport o Stanie Gminy Mszana Dolna odbędzie się 21 czerwca 2024 r. o godz. 9:00, w związku z powyższym zgłoszenia będą przyjmowane do dnia 20 czerwca 2024r. do godziny 12:00 w sekretariacie Urzędu Gminy Mszana Dolna ul. Spadochroniarzy 6.
Raport o stanie Gminy Mszana Dolna został opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mszana Dolna – link.
Zgłoszenie udziału w debacie nad raportem do pobrania - tutaj.
Wykaz poparcia do udziału w debacie nad Raportem o Stanie Gminy Mszana Dolna - tutaj
Wójt Gminy
Mirosław Cichorz