Dobrze wykorzystali czas przymusowej izolacji!
Gościny tym razem zaangażowanym w budowę marki Gminy Mszana Dolna udzieliło Stowarzyszenie Miłośników Kultury Góralskiej „Pod Cyrlą”. Mama z córką, olszowskie gaździny, zaprosiły wszystkich na polanę przy regionalnej bacówce, stosując obowiązujące obostrzenia i wymogi sanitarne. Trudno było zachować wymagany dystans; w ciągu ponad dwóch lat wspólnej działalności między kreatorami zawiązała się bowiem nić sympatii i przyjaźni.
Kreatorki marki, bo tylko panie wzięły udział w tym spotkaniu, podzieliły się z obecnymi swoimi działaniami podczas obowiązkowej izolacji. Okazuje się, że był to czas bardzo owocny dla budujących markę Gminy. Aż dwanaście organizacji napisało wnioski grantowe do tegorocznej edycji konkursu Małopolskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej - Subregion Sądecki, z których 5 otrzymało dofinansowanie. Wszystkie te projekty mają na celu powstanie nowych inicjatyw ekonomii społecznej i ekonomizację działań poszczególnych podmiotów, a ich efekty będą stanowiły poszerzenie oferty Zagórzańskich Dziedzin. Stosowne umowy już zostały podpisane, ruszył proces realizacji zaplanowanych działań. Powołany został zespół redakcyjny, który będzie tworzył treści do powstającego właśnie w mediach społecznościowych profilu marki. Łącząc się za pośrednictwem dostępnych platform internetowych redaktorzy opracowali plan działania, ustalili zagadnienia tematyczne oraz zakres i częstotliwość publikowanych treści, rozpoczęli proces tworzenia pierwszych postów. Podczas wielu wideokonferencji pracowano również nad nowym znakiem graficznym marki oraz jej Systemem Identyfikacji Wizualnej. Ostatnie trzy miesiące Zagórzańscy Pasjonaci wykorzystali na tworzenie swoich małych dzieł sztuki przeznaczonych na sprzedaż.
Przedmiotem szerokiej dyskusji uczestniczek spotkania było wykorzystanie potencjału marki Gminy Mszana Dolna podczas tegorocznych wakacji. Jeśli tylko sytuacja epidemiczna w kraju się nie pogorszy planowane są otwarte warsztaty plenerowe w zakresie różnego typu aktywności – kulinarnych, muzycznych, rękodzielniczych, przyrodniczych, edukacyjnych, artystycznych… Wszystko, co stanowi tytułowe „dziedziny” marki każdy turysta będzie mógł odkryć osobiście. Planowane jest również uruchomienie kilku kolejnych punktów sprzedaży pamiątek z regionu, które wyszły spod ręki mieszkańców Gminy. Bardzo bogaty już wachlarz produktów dostępnych aktualnie w Pensjonacie Szczebel w Mszanie Dolnej lub bezpośrednio u rękodzielników wzbogacą piernikowe cudeńka dekorowane zagórzańskimi wzorami i roślinami…. Sieć punktów oferujących sprzedaż miejscowego rękodzieła przed wakacjami zostanie poszerzona. Kreatorzy Zagórzańskich Dziedzin wypracowali również komunikat marki, czyli kilka zdań stanowiących kwintesencję tego, co ją charakteryzuje i wyróżnia spośród innych.
Podniosłym momentem spotkania było podpisanie przez kreatorów marki oraz jej partnerów specjalnego listu, w którym, w imieniu wszystkich mieszkańców Gminy Mszana Dolna, zwracają się z prośbą o objęcie zaszczytnego tytułu Ambasadora marki przez osoby, które społeczność regionu wskazała w internetowej ankiecie.
Efekty podjętych w ostatnich miesiącach działań grupy „markowej” zostaną w najbliższym czasie zaprezentowane i włączone do oferty Zagórzańskich Dziedzin.
Budowanie lokalnego partnerstwa pod marką „Zagórzańskie Dziedziny” wspiera Fundacja Miejsc i Ludzi Aktywnych MiLA w ramach Małopolskiego Wparcia Ekonomii Społecznej – Subregion Sądecki współpracując przy tym z miejscowymi Partnerami (których grono sukcesywnie się poszerza) i Gminą Mszana Dolna.
Magda Polańska