Zagórzańskie Dziedziny na Święcie Marki Lokalnej
Była to okazja do zaprezentowania dotychczasowych działań kreatorów marki Gminy Mszana Dolna przed publicznością z całej Polski.
Pierwsze takie spotkanie przedstawicieli podmiotów działających w sposób szczególny dla promocji swoich Małych Ojczyzn okrzyknięto Świętem Marki Lokalnej. Można było bowiem do woli czerpać z przykładów i doświadczeń osób skupionych wokół lokalnych społeczności i regionów; inspiracją były produkty lokalne zaprezentowane przez partnerów projektu „Marka lokalna szansą rozwoju regionu” finansowanego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 we współpracy 6 Lokalnych Grup Działania z obszaru Polski, które wymieniają się doświadczeniami we wdrażaniu i promocji marek terytorialnych: Stowarzyszenie „Między Wisłą a Kampinosem” (lider projektu), Stowarzyszenie Dolina Karpia (organizator i gospodarz konferencji), Stowarzyszenie „Na Śliwkowym Szlaku”, LGD „Zielony Pierścień”, Stowarzyszenie „Partnerstwo dla Doliny Baryczy” oraz LGD „PRYM”.
Gospodarze konferencji honorowo podjęli swoich gości w obiekcie MOLO Resort posiadający znak marki lokalnej Dolina Karpia. Praktyczne przykłady produktów wyróżnionych tym znakiem uczestnicy konferencji poznali w ramach warsztatów kreatywnych: pszczelarskich, piekarniczych i cukierniczych. Niespodzianką dla gości Doliny Karpia był pokaz kulinarny wykonany w oparciu o produkty objęte marką lokalną Dolina Karpia przez członków jej Kapituły: Ewę Wachowicz i Marcina Polusa, Prezesa Stowarzyszenia Małopolskich Kucharzy i Cukierników.
Olga Gałek, Wiceprezes Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych MILA, wymieniając marki terytorialne, których przedstawicieli zaproszono na konferencję w Osieku, stwierdziła: „Co stanowi ich wyróżnik? Otóż sukces każdej z nich zależny jest od atutów regionu i wprost proporcjonalny jest do zaangażowania jej użytkowników. To zdecydowanie zespołowa gra rynkowa”.
Magda Polańska