Informacja dla mieszkańców Gminy Mszana Dolna
zgodnie z art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023r. poz. 40 ze zm.) Wójt Gminy przedstawia Radzie Gminy Mszana Dolna Raport o stanie Gminy Mszana Dolna.
Raport obejmuje podsumowanie działalności Wójta w roku 2022, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał Rady Gminy Mszana Dolna.
Rada Gminy rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi. Nad przedstawionym raportem przeprowadza się debatę, w której mogą zabierać głos mieszkańcy Gminy.
Zgodnie z art. 28 aa ust. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023r. poz. 40) mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady Gminy Mszana Dolna pisemne zgłoszenie poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który została zwołana sesja, podczas której ma być przedstawiony raport. Mieszkańcy są dopuszczeni do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, a Rada może postanowić o zwiększeniu tej liczby.
Sesja, na której zostanie przedstawiony Raport o Stanie Gminy Mszana Dolna odbędzie się 16 czerwca 2023 r. o godz. 9:00, w związku z powyższym zgłoszenia będą przyjmowane do dnia 15 czerwca 2023r. do godziny 12:00 w sekretariacie Urzędu Gminy Mszana Dolna ul. Spadochroniarzy 6.
Raport o stanie Gminy Mszana Dolna został opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Mszana Dolna – link.
Zgłoszenie udziału w debacie nad raportem do pobrania - tutaj.
Wykaz poparcia udziału w debacie nad Raportem o Stanie Gminy Mszana Dolna za rok 2022 - tutaj
Wójt Gminy
Bolesław Żaba